loader image

Zakonske obaveze za autoservise (obrasci)

Prema zakonodavstvu Republike Srbije, autoservisi su obavezni da ispune sledeće uslove kako bi poslovali u skladu sa zakonima:


1. Zaštita potrošača

  • Cenovnik usluga vidljiv i lako dostupan. Cenovnik usluga treba da sadrži i datum važenja cenovnika – napomenu o ažuriranju.
  • Obrazac za reklamacije dostupan u objektu i online. Obaveštenje o načinu i mestu prijema reklamacije možete preuzeti ovde. Više o tome možete pronaći u izdvojenom tekstu.
  • Rešenje o registraciji (kopija rešenja iz APR-a) i osnovni podaci o preduzeću vidljivo istaknuti.
  • Knjiga utisaka za komentare i sugestije (preporučeno).

2. Bezbednost i zaštita na radu

  • Zabrana pušenja sa vidljivim znakom.
  • Odgovorna osoba za kontrolu zabrane pušenja imenovana. Formu Odluke možete preuzeti ovde.
  • Kutija za prvu pomoć dostupna u prostoru za rad, sadržaj: zavoji, gaza, alkoholne maramice, makaze, kontakt hitne službe.
  • Plan evakuacije sa oznakama izlaza u slučaju opasnosti. Potrebno je jasno označiti izlaze u slučaju opasnosti i lokaciju protivpožarne opreme (PP aparata).
  • Protivpožarni aparati u skladu sa propisima.

3. Ekologija i zaštita životne sredine

  • Pravilno odlaganje otpada (ulje, filteri, akumulatori, gume) prema ekološkim standardima.
  • Dokumentacija o zbrinjavanju otpada dostupna na zahtev inspekcije. O tome više u izdvojenim tekstovima iz oblasti ekologije.

4. Administrativni obrasci i propisi

  • Radna dokumentacija za zaposlene (ugovori o radu, prijave zaposlenih).
  • Evidencija radnog vremena za zaposlene.
  • Oznake za radno vreme radnim danima, subotom i nedeljom objekta istaknute. Kontakt telefon za hitne slučajeve.
  • Izveštaj o obuci zaposlenih za bezbednost na radu. Sadržaj: imena zaposlenih, datum obuke, potpis instruktora.

5. Sertifikati i standardi

  • Sertifikat o obuci za rukovanje opasnim materijama (ako je primenljivo).
  • Atest za opremu i alate koji zahtevaju redovno održavanje.

6. Zaštita klijenata i vozila

  • Obaveštenje o odgovornosti za vozila koja ostaju u servisu.
  • Uslovi korišćenja dodatnih usluga i garancija.

Pridržavanje ovih propisa omogućava zakonito poslovanje, unapređenje sigurnosti i poverenje klijenata.