loader image

MajKon ZAPAD – Regionalno okupljanje servisera vozila u Čačku

MajKon ZAPAD – Regionalno okupljanje servisera vozila u Čačku

***Prijave za servisere su obavezne. Ukoliko ste legalan serviser vozila, možete se prijaviti ovde. 

Čačak, 10.11.2023. – Majstorska konvencija Zapad (MajKon Zapad), stručni skup namenjen serviserima vozila, održaće se po prvi put u zapadnoj Srbiji u subotu 25.11.2023. godine u Škoda tening centru u Čačku. Konvencija u organizaciji Udruženja Autoservisi Srbije (UAS) namenjena je legalnim serviserima vozila, a cilj događaja je bolje povezivanje radionica i podizanje informisanosti servisera o novinama i trendovima u autoindustriji, ali i o pitanjima ekologije i upravljanja opasnim otpadom, zakonske regulative, dijagnostike, softvera. Poseban akcenat će biti na servisiranju električnih i hibridnih automobila, te važnosti pravilne kalibracije naprednih sistema za asistenciju vozaču (ADAS).

Škoda trening centar – Čačak

Serviseri vozila suočavaju se sa sve većim i bržim promenama koje se događaju u autoindustriji. Zato u Udruženju servisera ističu da će u budućnosti biti organizovano mnogo regionalnih i nacionalnih skupova sa ciljem da se otvoreno govori o problemima struke i da se podiže nivo informisanosti servisera vozila.

„Naš zanat promenio se najviše od svih zanata. Servisiranje vozila osim veštih ruku danas podrazumeva i poznavanje elektrike, elektronike, dijagnostike, programiranja. Nažalost, nema dovoljno stručnih skupova za servisere vozila, iako smo važan činilac za bezbednost u saobraćaju. Kolegama nedostaju informacije iz mnogih oblasti. Ovih dana posebno se ističe tema upravljanja opasnim otpadom. Zbog toga će jedna od prezentacija biti posvećena upravo tome“, izjavila je povodom skupa Aleksandra Đurišić, menadžerka UAS-a.

U okviru događaja serviseri će posetiti Muzej Škode, jedan od samo tri u celom svetu. Kroz istorijat brenda posetioce će provesti Mirjana Milić iz Muzeja Škode.

Škoda Rapid II iz 1938. godine, najstariji eksponat u Muzeju Škode u Čačku

„Postavku čini zbirka od 10 Škoda automobila od kojih je najstariji Škoda RAPID II iz 1938. godine. Najmlađa je Škoda Octavia I iz 1996. na koju smo posebno ponosni. Ovaj automobil prešao je 1.000.000 kilometara sa originalnim motorom, uz redovno servisiranje u našem servisu“, ističe Mirjana Milić.

Rad sa visokonaponskim vozilima je jedna od oblasti o kojoj se malo govori, iako su ova vozila sve prisutnija na ulicama. Jakov Peković iz ECAP trening centra govoriće o električnim i hibridnim automobilima.

„Elektrifikacija vozila i sve veći broj hibridnih i električnih automobila u svetu, ali i na našim putevima, postavlja nove izazove i zahteve pred autoservise. Poznavanje principa rada ovih vozila, njihovih specifičnih sistema i komponenti, a naročito obučenost za bezbedan rad sa visokim naponom, je definitivno nova neminovnost svakog autoservisa koji planira unapred.

Konferencija Udruženja Autoservisi Srbije je idealna prilika da ECAP trening centar podeli makar mali deo svog višegodišnjeg iskustva u radu sa visokonaponskim vozilima sa našim kolegama i da ih upozna sa osnovnim principima rada ovih vozila, njihovim funkcijama i specifičnim sistemima. Takođe želimo da ukažemo na važnost bezbednog rada sa visokonaponskim sistemima na vozilima.

Nadamo da ćemo u otvorenoj diskusiji sa kolegama moći da ukažemo na promene, izazove ali i nove mogućnosti koje dolaze sa pojavom većeg broja elektrifikovanih i visokonaponskih vozila“, ističe Peković.

Kalibracija ADAS sistema

Firma OBD2 d.o.o. će na Majstorskoj konvenciji Zapad u Čačku predstaviti svoj novi brend ADAS S.E.T. i novu uslugu Online programming koju prva uvodi na tržište Srbije.

„Brend i ideja nastali su usled više od 15 godina iskustva u prodaji i radu sa dijagnostičkim uređajima i praćenja svakodnevnih potreba autoservisa. Savremene tehnologije donose velike promene i novine u sistemu i načinu održavanja vozila. Mi smo uvek bili spremni i opremljeni. Tako je i sada. Prema našim istraživanjima, među serviserima je veoma nizak nivo informisanosti o ADAS sistemima, pa samim tim i interesovanje za popravku i kalibracije. Slično je i u slučaju Online programming-a koji je gotovo nemoguće obezbediti zbog različitih zabrana ili basnoslovno skupih licenci od strane proizvođača automobila. Pored svega toga, krucijalni problem je nedostatak obuke i edukacije. Zato verujemo da će ADAS S.E.T. biti pravo osveženje i vetar u leđa serviserima koji žele da idu u korak sa vremenom u oblasti održavanja vozila“, kaže Vladimir Kapor iz kompanije OBD2 povodom događaja.

Razvoj tehnologija motora i sve veće učešće automobila na električni ili hibridni pogon je postavilo nove zadatke pred proizvođače motornih ulja. U tom smislu ENEOS je razvio novu liniju proizvoda X-PRIME koja svojom vrhunskom tehnlogijom zadovoljava, a čak i prevazilazi postavljene zahteve po API standardima ili standardima proizvođača automobila. Osim standardnih zahteva i dodatne efikasnosti potrošnje goriva, potpuno nova generacija ENEOS ulja obezbeđuje udobnu vožnju, prevenciju LSPI-ja, prevenciju habanja lanca i produžene intervale izmene.

„Razvoj sve softiciranijih vozila zahteva i sve komplikovaniji i konstantniji razvoj motornih i drugih ulja. To više ne predstavlja jednostavnu tehnologiju mešanja osnovnih komponenti za pravljenje motornih ulja, već zahteva vrlo visok stepen naučnog znanja i korišćenja novih tehnologija.

U tom smislu jako je bitno kontinuirano obrazovanje servisera koji su prva linija u preporuci odabira adekvatnih motornih ulja koja će na najbolji način zaštiti vozilo i produžiti njegov eksploatacioni vek“, napominje Zoran Pucijašević iz kompanije Technolub.

Branko Kovač iz kompanije Regos predstaviće serviserima novu opciju softvera AutoTek koja će sigurno obradovati servisere vozila.

„U pitanju je opcija „Veliki servis“. Nema više gubljenja vremena na pretragu podataka po internetu. Sada je u programu dostupan spisak delova i spisak potrebnih radova. Ova opcija, dopunjena HaynesPro katalogom, pruža slikovit prikaz i daje detaljna uputstva na srpskom, kako biste stručno i za kratko vreme izvršili veliki servis na vozilu“, kaže Kovač iz kompanije Regos.

Servisere očekuje i prezentacija Predraga Stojanovića (Turbo ideal/servis Motorkov) koja treba da odgovori na često pitanje servisera – zašto otkazuju turbopunjači.

“Kolege koje se bave servisiranjem vozila uviđaju da je neophodno staviti akcenat na saradnju sa kolegama iz turbo servisa kako bismo zajedničkim radom rešili sve potencijalne probleme sa kojima se svakodnevno susrećemo. Važno nam je da se izborimo sa predrasudama koje prate našu branšu i zanat ponovo približimo mladim generacijama. Dugogodišnja tradicija stvaranja jakih partnerskih odnosa sa kolegama automehaničarima kojom se vodi naš servis nam je dokazala da ova branša može opstati samo ukoliko zajedno napredujemo i ozbiljno pristupamo svom poslu. Nadamo se da će kolege iz Čačka prepoznati i podržati naše zajedničke ciljeve i pomoći nam da budemo brojniji i samim tim jači.
Kolega Stojanović će govoriti o uzrocima kvara turbokompresora i njihovom otklanjanju. Poseban akcenat će biti na sprečavanju nastanaka problema u radu turbokompresora, govoriće i o važnosti pravilne montaže turbokompresora na vozilo, kao i o pravilnom puštanju u rad. Biće reči i o radu pratećih komponenti na vozilu (EGR) i kontroli diferencijalnog pritiska i dovoda goriva “, ističe Danijela Barać iz kompanije Turbo ideal. Turbo ideal.

U poslednjih nekoliko godina usvojeni su značajni propisi koji uvode obavezu korišćenja ADAS opreme na novim vozilima kao bezbednosni element. Tako danas imamo nova vozila koja imaju ADAS opremu u svojoj standardnoj opremi i postaju deo svakodnevice.

Među serviserima je veoma nizak nivo informisanosti o ADAS sistemima. Zbog toga će na skupu Dragan Simović iz kompanije Marinković Hofmann govoriti o tome zbog čega je važan ADAS sistem u savremenom vozilu, na koji način funkcioniše i kako se treba ophoditi prema problemima koji dolaze od elemenata ADAS sistema. Serviseri će imati priliku da vide i kako izgleda praktičan primer kalibrabracije.

Udruženje Autoservisi Srbije zahvaljuje se kompaniji AutoČačak, koja je ustupila Škoda trening centar za održavanje skupa MajKon Zapad i Muzeju Škode na gostoprimstvu.