loader image

Prva Majstorska konvencija JUG – samo informisan majstor je dobar majstor

Prva Majstorska konvencija JUG – samo informisan majstor je dobar majstor

Udruženje Autoservisi Srbije, jedino srpsko strukovno udruženje servisera vozila, po prvi put organizuje događaj Majstorska konvencija JUG (MajKon JUG). Konvencija je namenjena legalnim serviserima vozila sa juga Srbije, a cilj događaja je bolje povezivanje radionica i podizanje informisanosti servisera o novinama i trendovima u autoindustriji, ali i o pitanjima ekologije, zakonske regulative, dualnog obrazovanja, dijagnostike, softvera.

Serviseri vozila suočavaju se sa sve većim i bržim promenama koje se događaju u autoindustriji. S druge strane, sve je manje interesovanje za bavljenjem zanatima, a odgovora školskog sistema u oblasti servisiranja vozila nema. Zato u Udruženju servisera ističu da će u budućnosti biti organizovano mnogo regionalnih i nacionalnih skupova sa ciljem da se otvoreno govori o problemima struke, ali i da se u njihovo rešavanje uključe svi činioci: država i resorna ministarstva, školski sistem, kompanije koje posluju u autoindustriji i sami serviseri vozila.

Aleksandra Đurišić, UASS

„Svesni smo svih problema u našoj struci, to je ono što nas je udružilo. Znamo i da probleme u našoj struci ne možemo rešavati sami i zato izuzetno cenimo što su partneri našeg Udruženja prepoznali značaj događaja i podržali ga. Osim predstavnika kompanija sa kojima sarađujemo, na konvenciji će biti govora o dualnom obrazovanju i predlogu za uvođenje obrazovnog profila Tehničar mehatronike vozila, koji bi trebalo da odgovori na potrebe savremenih servisnih radionica“, izjavila je Aleksandra Đurišić u ime organizatora događaja.

Kompanija Regos će serviserima predstaviti program AutoTek, a posebnu pažnju će posvetiti efakturama, efiskalima kao i besplatnoj opciji koju su obezbedili za korisnike programa – proračun vremena za popravku vozila.

Rastko Pajić, Autotek

„Smatramo da je događaj važan jer otvara mnoga pitanja koja se tiču pojedinačnih servisa, sumira iskustva i sagledava probleme kroz prizmu različitih stručnjaka iz pojedinih oblasti. Pored druženja, članovi i partneri će uspostaviti poslovne odnose i tako učvrstiti svoje pozicije na tržištu na obostrano zadovoljstvo“, ističe Rastko Pajić, jedan od autora programa AutoTek.

Po prvi put u ovom delu Srbije serviseri će biti u prilici da slušaju predavanje o ADAS sistemima, ali i da vide kako izgleda praktična primena. Iz kompanija OBD2 i Marinković Hofmann poručuju da će serviseri dobiti priliku da vide kako izgledaju ADAS sistemi i klibracija, i to na čak četiri praktična primera.

„Prezentovaćemo ADAS sisteme kroz teoriju (ono što bi trebalo da budu) i praksu (kako to stvarno izgleda). S obzirom na to da su znanje i svest o ADAS sitemima u Srbiji na veoma niskom nivou, ovo će biti odlična prilika da učesnici prošire svoja saznanja i blagovremeno se pripreme za sve veće prisustvo ovih sistema u vozilima koja svakodnevno servisiraju. Smatramo da će sadržaj biti veoma interesantan jer ga predstavljamo iz ugla iskustva u radu sa ADAS sistemima“, izjavio je povodom Majstorske konvencije Vladimir Kapor, direktor kompanije OBD2.

ADAS sistem
Primer Kalibracije: Marinković Hofmann

Jakov Peković, ECAP

On je istakao da je značaj ovakvih događaja neupitan, jer je dostupnost informacija u oblasti automehanike, autoelektronike i održavanja vozila veoma loša, te da su svaka obuka i podatak od neprocenjivog značaja za servisere. Posebno je naglasio da je važno što iza događaja stoji ozbiljno udruženje, što će zasigurno doprineti lakšem pribavljanju neophodnih sadržaja i bržoj distribuciji ka servisima.

Servisere očekuje i zajednička prezentacija Predraga Stojanovića (Turbo ideal/servis Motorkov) i Jakova Pekovića (ECAP trening centar) koja treba da da odgovore na često pitanje servisera – zašto otkazuju turbopunjači.

„Autoserviseri su pre svega naši partneri i koliko god želeli da oni čuju nas, toliko želimo i da mi čujemo njih. Zbog toga bismo voleli da naše prisustvo skupu iskoristimo za otvorenu diskusiju sa njima. Tema koju smo izabrali je „Razlozi otkaza turbopunjača“. Verujemo da o ovoj temi imamo puno da kažemo serviserima, ali i mnogo toga da čujemo od njih. Cilj je da svakodnevni posao učinimo što je moguće lakšim i efikasnijim. Dijagnostika turbopunjača se ne može svesti samo na puku dijagnostiku samog turbopunjača, već i na nalaženje razloga njegovog otkaza. Tih razloga može biti puno, jer je i sam sistem, kao i broj uticajnih faktora, prilično veliki. Verujemo da je potpuna i ispravna dijagnostika kvara, ali i razloga zašto je došlo do njega, jedini put do kvalitetnog rada i zadovoljstva mušterija“, kazao je Peković.

Predrag Stojanović, servis Motorkov (levo)


Iz kompanije Turbo Ideal i servisa Motorkov kolege ističu da su ovakvi događaji vrlo bitni za postavljanje novih standarda u pružanju usluga.
„Jakov Peković i Predrag Stojanović govoriće o uzrocima kvara turbokompresora i njihovom otklanjanju. Poseban akcenat će biti na montaži turbokompresora i važnosti pravilnog puštanja u rad nakon montiranja na vozilu. Biće reči i o radu pratećih komponenti na vozilu (EGR) i kontroli diferencijalnog pritiska i dovoda goriva“, ističe Danijela Barać iz kompanije Turbo ideal.

„Svaki ovakav događaj donosi nešto korisno svakom učesniku. Razmena informacija, iskustava pa i problema je siguran način da se isti lakše prevaziđu. Iskreno se nadamo da će ovakvi skupovi postati redovan događaj i da će broj kolega na njima biti sve veći“, poručuje Peković iz ECAP školskog centra.

Kompanija TECHNOLUB po prvi put uzima učešće na skupu koji organizuje UASS. Predstavnici kompanije upoznaće servisere sa kompanijom, njenim aktivnostima i kratkom istorijom. Akcenat će biti na predstavljanju premijum brenda motornih ulja – ENEOS, njegovim kvalitativnim odlikama i prednostima korišćenja ovih motornih ulja.

Eneos program

„U posebnom delu prezentacije želimo da upoznamo učesnike ove konferencije sa osnovnim kriterijumima pravilnog odabira SAE gradacije motornih ulja za svako pojedinačno vozilo, specifikacijama proizvođača vozila, međunardnim standadima API, ACEA, ILSAC, JASO. Zbog permanentnog razvoja novih proizvoda usavršavanjem tehnologija izrade motornih ulja i sve zahtevnijih uslova proizvođača vozila, potrebno je stalno dopunjavanje znanja koje poseduju serviseri. Cilj je pravilan izbor kvalitetnih proizvoda koji po svim kriterijumima obezbeđuju pravilnu i dugovečnu eksploataciju motora i drugih delova automobila koji koriste različita ulja, maziva i fluide za pravilan rad“, ističe Zoran Pucijašević iz kompanije Technolub.

Pucijašević posebno naglašava da razvoj novih proizvoda, poput takozvane nulte serije (0W20, 16, 8…), zahteva mnogo viši nivo znanja i tehnologije za izradu kvalitetnog motornog ulja koje omogućava savršen rad motora. Ukoliko nisu dostignute stabilne, vrhunske performanse ovakvih motornih ulja, ona mogu da uzrokuju ozbiljnu štetu na automobilima nove generacije.

„Zato je neophodna stalna nadogradnja neophodnog poznavanja ove materije. Time se smanjuje broj reklamacija i nezadovoljnih klijenata, koji zbog ovakvih razloga gube poverenje u rad automehaničarskih servisa i često menjaju svog servisera“, zaključuje Pucijašević.

Shell Carbon neutral

U cilju boljeg upoznavanja servisera sa karakteristikama premijum motornih ulja, prezentaciju će održati i predstavnici kompanije Orbico. Orbico Srbija je distributerska kompanija koja je deo Orbico grupe, vodećeg distributera potrošačke robe u Evropi. Orbico Srbija je makro distributer brenda Shell od 2012. godine, a sam brend Shell je već 16 godina vodeći dobavljač maziva na svetu.

„Posle kratkog upoznavanja sa poslovanjem Orbico Shell-a, biće reči o benefitima od korišćenja Shell ulja. Učešće na ovom događaju za nas je od izuzetne važnosti zbog razmene mišljenja o tržištu maziva. Puno nam znači da čujemo probleme u poslu sa kojima se serviseri susreću. Predstavićemo im brend Shell, a nadamo se da će nam posle skupa neki od njih pokloniti svoje poverenje“, naglašava Vanja Borić, marketing menadžer .

Za kraj, iz Udruženja servisera ističu da je ovo samo početak organizovanja ovakvih događaja i pozivaju servisere da jave koje su teme o kojima bi najradije slušali predavanja na budućim skupovima.