Jedan od najznačajnijih stručnih skupova servisera vozila na Balkanu, MajKon Zlatibor 2025, održan je 27. i 28. septembra u hotelu Zlatibor, u organizaciji Udruženja autoservisi Srbije.
Događaj je okupio više od 100 učesnika iz cele Srbije i regiona, koji su tokom dva dana imali priliku da učestvuju u tehničkim obukama, panelima, praktičnim demonstracijama i razmeni iskustava.
Skup je otvorio Sedin Hatibović iz kompanije MANN+HUMMEL tehničkom prezentacijom o specifikacijama filtera kod različitih brendova, sa posebnim osvrtom na e-mobilnost i filtere za vozila nove generacije.
U nastavku programa, Milan Draganić predstavio je koncept Valvoline Baybox – program besplatnog zbrinjavanja otpadnog motornog ulja i kontaminirane ambalaže, namenjen registrovanim servisima u Srbiji.
Popodnevni deo prvog dana bio je u znaku tehnike i prakse: Vladimir Kapor iz kompanije OBD2 predstavio je studiju slučaja iz oblasti autodijagnostike, dok je u saradnji sa Dušanom Dimitrijevićem i kompanijom Marinković Hofmann organizovana najveća prezentacija radioničke opreme za elektro vozila u Srbiji.
Učesnicima je demonstrirano kako se u radioničkim uslovima može izvršiti provera stanja baterije na električnim vozilima, uz priliku da izbliza pogledaju dva BYD vozila – potpuno električni BYD Seal i plug-in hibrid BYD SEAL U DM-i.
Prvi dan skupa zaokružen je panel diskusijom „Budućnost servisiranja vozila“, u kojoj su učestvovali Velimir Jeremić, direktor DEKRA Srbija, i Vlada Marinković, direktor kompanije Marinković Hofmann.
Govornici su analizirali stanje u branši, osvrnuli se na izazove poput nelojalne konkurencije, nelegalnih radionica, niskih standarda, nedostatka kvalifikovanih kadrova i potrebe za usklađivanjem sa evropskim regulativama.
Zaključak panela bio je jasan: promene u serviserkoj delatnosti moraju biti inicirane iz same branše, kroz zajedničko delovanje i samoorganizaciju. Kao važan korak u tom pravcu, predloženo je zadružno povezivanje manjih radionica radi osnaživanja njihove konkurentnosti, kao i razvoj sistema sertifikacije servisa unutar Udruženja autoservisi Srbije.
Takav sistem bi, prema oceni učesnika, doprineo jasnoći na tržištu i jačanju poverenja korisnika, kroz prepoznavanje registrovanih i profesionalnih radionica.
Drugi dan MajKon-a započeo je prezentacijom Aleksandra Tontića iz kompanije Corteco, koji je govorio o kontroli vibracija i ulozi torzionih prigušivača u obezbeđivanju stabilnog i pouzdanog rada motora.
Tontić je istakao da su znanje i razumevanje tehničkih sistema ključni za kvalitetne popravke i dugoročna rešenja u radionici.
Nakon toga, Miran Lah iz kompanije VARTA održao je tehničku obuku o izboru i održavanju akumulatora za start-stop i elektro vozila.
Učesnici su imali priliku da saznaju kako pravilnim odabirom, ugradnjom i kodiranjem akumulatora mogu produžiti njegov vek trajanja, unaprediti kvalitet usluge i otvoriti nove poslovne mogućnosti za svoje servise.
Skup je završen prezentacijom Zorana Pučijaševića iz kompanije ENEOS, koji je govorio o uljima i fluidima za električna i hibridna vozila i načinima na koje serviseri mogu biti sigurni da su za svoje klijente odabrali odgovarajuće proizvode.
U završnici događaja, Aleksandra Đurišić iz Udruženja autoservisa Srbije predstavila je predloge izmena i dopuna Zakona o upravljanju otpadom, koje će Udruženje uputiti Ministarstvu zaštite životne sredine.
Takođe, pozvala je članove i učesnike da podrže humanitarnu akciju prikupljanja sredstava za podizanje majstorske radionice pri manastiru Hilandar, koja se sprovodi preko Udruženja.
Fokus ovogodišnjeg MajKon-a bio je na novim tehnologijama i trendovima koji oblikuju budućnost servisiranja, a ceo skup još jednom je potvrdio da okupljanja poput ovog imaju ključnu ulog u razmeni znanja, podizanju standarda i jačanju zajedništva među serviserima.
„Ovakvi skupovi su mnogo više od stručnih događaja, oni povezuju ljude koji dele isti poziv i istu strast prema poslu.
MajKon je iz godine u godinu rastao i razvijao se zajedno sa našim članovima, a ove godine proslavili smo desetu, jubilarnu konvenciju, što nas čini ponosnima.
Srećni smo što smo okupili ovoliki broj kolega, partnera i prijatelja i što zajedno gradimo mrežu servisa koja veruje u znanje, standarde i podršku.
Već razmišljamo o novim načinima kako da unapredimo sledeće susrete, ali i kako da u njih uključimo učenike i studente koji tek ulaze u ovu profesiju, jer upravo u njima leži budućnost naše struke“, istakla je Đurišić.