loader image

IDETE NA PUT? ZAKAŽITE KONTROLNI PREGLED VOZILA NA VREME!

Ne postoji vozač koji voli nepredviđene situacije na vozilu, a posebno je neprijatno kada automobil zakaže u toku dugog putovanja. Odlazak na more često podrazumeva da ćete svojim vozilom preći najmanje 1000, 1500 kilometara. U većini slučajeva sa vama će biti oni koje najviše volite i do čijeg dobrog ugođaja vam je stalo koliko i do sopstvenog. Zato učinite sve da putujete bezbedno, sigurno i opušteno.

Ne krećite na put svojim kolima ukoliko niste sigurni u kakvom stanju se automobil nalazi!

Osim što neke situacije zaista mogu da budu neprijatne, rizikujete da i sami izazovete nezgode i ugrozite sopstvenu bezbednost, bezbednost vaših saputnika i ostalih učesnika u saobraćaju. Zato odvojite dovoljno vremena da se posvetite svom četvorotočkašu, jer je on taj koji će podneti najveći teret dugog puta.

Neke stvari možete proveriti i sami, a za kompletan pregled najbolje je da odete kod svog majstora.

KONTROLNI PREGLED

Proverite enterijer: kontrolne lampice upozorenja, sirenu i ručnu kočnicu možete testirati i sami.

Proverite nivo svih tečnosti koje možete (tečnost za vetrobran, antifriz, kočiono ulje, motorno ulje). Po potrebi dolijte tečnost do predviđenog nivoa. Ukoliko Vam je po preporuci servisera ostalo 1000 ili 2000 km do redovnog servisa, treba da razmislite o servisu pre odlaska na put. Ukoliko se menja ulje motora, obavezno se menjaju i filteri, zato na vreme zakažite servis kako ne biste imali tenzije uoči puta.

Svetlosnu signalizaciju možete proveriti i sami. Osim što su u inostranstvu visoke kazne zbog neispravne signalizacije, ona je i vaš jedini način komunikacije sa drugim vozačima. Zato ne krećite na odmor dok se ne uverite da je sa vašom signalizacijm sve u redu.

Proverite sami stanje metlica brisača i usmerenost brizgaljki, po potrebi zamenite metlice i podesite usmerenost. Mnogi ljudi umeju sami da zamene metlice brisača i usmere brizgaljke. Ukoliko ipak niste spretni u tome ili jednostavno želite da se neko drugi pobrine, obratite se svom majstoru.

Ako još uvek niste zamenili zimske letnjim gumama, to učinite obavezno. Mnoga nezavisna istraživanja su pokazala da su zimske gume izuzetno nepouzdane leti (i obrnuto) i da se neuporedivo brže troše. Zato obavezno zamenite gume. Ako putujete sa starim gumama, proverite dubinu šare i pritisak, a to treba učiniti i sa rezervnom gumom. Ukoliko dubinu šare proveravate sami, preporučujemo da ne krećete na dug put ukoliko je šara plića od 3, 4 mm, iako je dozvoljena minimalna dubina od 1,6 mm. Imajte u vidu da ćete možda preći i 2000 kilometara, radi što veće bezbednosti nemojte putovati sa dotrajalim gumama.

Važnost provere stanja kočionog sistema ne treba posebno isticati. U servisima članovima UASS-a detaljno ćemo pregledati pločice i diskove, kočione cevi i creva i sugerisati ukoliko smatramo da je zamena neophodna pred putovanje.

Amortizere i trap takođe ćemo proveriti detaljno i sugerisati na sve eventualne nepravilnosti i odstupanja od fabričkih preporuka za vaše vozilo. Proverićemo i šta se dešava ispod vozila: da li su oštećene felne, da li postoje curenja ( i gde) , kao i auspuh i nosače.

Posle kontrolnog pregleda dobićete uvid u stanje svog vozila, ali to ne podrazumeva da je vozilo ispravno i spremno za putovanje. Ukoliko se ustanovi neispravnost, možda će biti potrebno da vozilo ostane u servisu, ili da čak razmislite o putovanju na neki drugi način. Zato zakažite kontrolni pregled vozila na vreme.