Autoserviseri preporučili minimalnu cenu radnog sata 3.000 dinara
Na skupštini Udruženja “Autoservisi Srbije”, serviseri istakli probleme obrazovanja kadrova, ali i nelegalne konkurencije.
– Kalkulacijom troškova života, obaveza prema državi i zaposlenima, velikih troškova za odlaganje neopasnog i opasnog otpada, preporuka Udruženja “Autoservisi Srbije” je da minimalna cena radnog sata na teritoriji Republike Srbije treba da bude 3.000 dinara – istakao je Macura.
Upravni odbor udruženja je takođe preporučio da minimalna cena za punjenje klima gasom R134a na teritoriji Srbije bude 3.500 dinara.
Majstor više nije samo mehaničar
Na sednici Skupštine su serviseri diskutovali i o najvećim izazovima u struci, a to je nedostatak kvalifikovanih kadrova, postojanje nelojalne konkurencije na koju država i inspekcije ne reaguju adekvatno, kao i nedovoljno vrednovanje sopstvenog znanja među samim serviserima.

Zaključeno je da interesovanje mladih za bavljenjem serviserskim pozivom nikada nije bilo manje. Ako se tome doda činjenica da deca još uvek uče na primerima i iz udžbenika iz devedesetih godina prošlog veka, opravdano je pitanje koje serviseri postavljaju – da li će imati ko da ih zameni, pitaju se serviseri.
– Kod Agencije za kvalifikacije upravo je naša inicijativa da se u obrazovanje uvede profil „tehničar mehatronike vozila“ po modelu dualnog obrazovanja. Naš posao odavno nije samo auto-mehanika. Serviser mora da poznaje dijagnostiku, elektriku, elektroniku, softvere, programiranje i kodiranje. U našoj zemlji ne postoji smer koji može da iznedri takvog servisera. Spadamo u retke u Evropi koji nemaju ovakav profil. Već dugo ukazujemo na ovaj problem i nadamo se da će ga prepoznati i oni koji odlučuju – istakla je Aleksandra Đurišić, predsedavajuća Skupštine.
Pored ovog dugoročnog problema, tu je i jedan akutan – veliki broj servisa u Srbiji posluje neprijavljeno.
– Poslali smo na desetine dopisa o ovoj temi na adrese nadležnih. Odgovor je da nemaju podatak da postoji toliko nelegalnih servisa. Traže od nas servisera da prijavljujemo kolege koje rade nelegalno. Ipak, saglasni smo da to ne sme biti naš posao. Mi ćemo nastaviti da ukazujemo na ovaj problem. Neverovatno je da država ne reaguje, s obzirom na to da je poslovanje tolikog broja nelegalnih servisa ogroman gubitak za samu državnu kasu. Iako degradiraju struku, ovi servisi su nevidljivi za inspekcije. Nemaju nikakvu odgovornost prema svojim klijentima, nemaju odgovornost prema državi – ističe Đurišićeva.
Ovakvi „servisi“ opasni su i za društvo u celini, jer niko ih ne pita gde završava opasan otpad, istaknuto je iz Udruženja.
Ostali tekstovi:
- UAS: Brojni problemi sa upravljanjem opasnim otpadom iz autoservisaIzvor: Tanjug / Radio-Televizija Vojvodine BEOGRAD – Autoservisi u svojim radionicama generišu puno otpada koji Zakon o zaštiti životne sredine prepoznaje kao opasan, ali serviseri nisu dovoljno… Read more: UAS: Brojni problemi sa upravljanjem opasnim otpadom iz autoservisa
- Elеktrični automobili stižu na puteve Srbije, a nеma ko da ih popravljaIzvor: 021 Novi Sad Vеć dugo i skoro svugdе u Evropi radnika pojеdinih struka gotovo da nеma. To se najviše vezuje za radnike svih zanatskih struka, a… Read more: Elеktrični automobili stižu na puteve Srbije, a nеma ko da ih popravlja
- AUTOSERVISIMA NEDOSTAJU AUTOMEHANIČARI NOVOG DOBA: Elеktrični automobili stižu, a nеma ko da ih popravljaIzvor: Dnevnik Piše: D. Mlađenović Vеć dugo i skoro svugdе u Evropi radnika pojеdinih struka gotovo da nеma. Foto: youtube/printscreen/sat To sе najvišе vеzujе za radnikе svih… Read more: AUTOSERVISIMA NEDOSTAJU AUTOMEHANIČARI NOVOG DOBA: Elеktrični automobili stižu, a nеma ko da ih popravlja
- Đurišić: Od 2500 budućih automehaničara, samo 200 se obrazuje po dualnom modeluIzvor: Tanjug Od 2500 đaka koji upišu srednju školu na smeru za automehaničara, samo 200 njih pohađa nastavu po modelu dualnog obrazovanja, što je, imajući u vidu… Read more: Đurišić: Od 2500 budućih automehaničara, samo 200 se obrazuje po dualnom modelu