loader image

Struka na okupu: MajKon Sokobanja pomerio granice stručnih skupova (VIDEO)

U organizaciji Udruženja Autoservisi Srbije, 17. i 18. maja u Sokobanji je održan stručni skup MajKon 2025, koji je okupio preko 80 učesnika – servisera, predavača, tehničkih stručnjaka i partnera iz cele Srbije. Tokom dva dana trajanja, kroz niz prezentacija, tehničkih radionica i takmičenja, razmenjivala su se znanja, otvarale diskusije i jačala zajednica stručnjaka posvećenih unapređenju naše branše.

Fokus na tehniku, znanje i povezivanje

Program je obuhvatio širok spektar tema, među kojima su se istakle:

  • nasleđivanje i pravni aspekti preduzetništva,

  • primena novih generacija ulja u starijim vozilima,

  • dijagnostika na konkretnom vozilu i tumačenje stvarnih vrednosti senzora,

  • upotreba antifriza i njihov uticaj na dugovečnost motora,

  • kao i paralelne tehničke radionice o temi DPF-a i merenja PM čestica.

Završni deo događaja obeležili su kvizovi, takmičenja u znanju i praktičnim veštinama, uz dodelu priznanja najboljima.


Glas struke

Nikola Bozalo (Valvoline):

„Valvoline je nedavno odlučio da podrži rad UAS i aktivno učestvuje u inicijativama koje pružaju podršku automehaničarima. U Sokobanji smo govorili o antifrizima i praktičnim aspektima rashladnih tečnosti, a edukativni kviz na kraju dodatno je ojačao interakciju sa učesnicima. Ovakve konferencije su odlična prilika da se direktno povežemo sa korisnicima i doprinesemo kvalitetu rada servisera.“

Predrag Stojanović (Turbo Ideal):

„Bazirali smo se na remont turbokompresora i dijagnostiku sistema za recirkulaciju izduvnih gasova, uz premijerno predstavljanje našeg Turbo Vacuum Generatora. Reakcije servisera su pokazale da su ovakve demonstracije izuzetno korisne za prepoznavanje i rešavanje svakodnevnih kvarova u praksi.“

Vladimir Kapor (OBD2):

„Predstavili smo studiju slučaja na konkretnom vozilu, kombinujući mehaniku, elektroniku, dijagnostiku i logiku rešavanja problema. Verujemo da je ovakav pristup – praktičan, primenljiv i interaktivan – ono što zaista unapređuje struku.“

Zoran Pučijašević (ENEOS) takođe je podelio svoj utisak o događaju, posebno ističući vrednost novog formata:

„Promena koncepta i izbor lokacije omogućili su da se prezentacije realizuju na komotniji i praktičniji način, sa više direktne interakcije sa članovima Udruženja. Upravo ta razmena i otvoren dijalog su ono što je nedostajalo ranije.“

Posebno je naglasio da je dvodnevni format omogućio bolje povezivanje i van formalnog dela programa, kroz neformalne razgovore koji su često ključni za bolje razumevanje potreba članova i razvoj međusobne saradnje.

„Verujemo da skup u ovom formatu otvara mogućnost za dodatnu nadogradnju – kroz kombinovanje više tema u zajedničkim pokaznim vežbama, koje bi članovima dale još jasniju sliku o praktičnoj primeni sadržaja u njihovom svakodnevnom radu.“


Filteri u fokusu: Sve što ste ikada želeli da znate o filterima

Ovog proleća kompanija Mann+Hummel pridružila se krugu Prijatelja UAS-a, a predstavnik kompanije Sedin Hatibović po prvi put se predstavio na događaju MajKon.

„Majstorska konvencija u Sokobanji bila je odlična prilika da razgovaramo sa serviserima iz cijele Srbije, koji u svom svakodnevnom radu koriste naše brendove MANN-FILTER, FILTRON i WIX. Cilj nam je bio da predstavimo ključne karakteristike svake grupe proizvoda, s posebnim fokusom na FILTRON brend, koji uživa veliku popularnost među serviserima u Srbiji.
Najveće interesovanje izazvala je tema filtera ulja i nezaobilazna diskusija o servisnim intervalima, što se savršeno nadovezalo na prezentaciju o uljima. Ovi razgovori su nam dali jasan signal da bi upravo ova tema mogla biti u fokusu naredne konvencije.
Zahvalni smo na prilici za razmjenu iskustava i korisnim diskusijama koje pomažu da zajedno unaprijedimo svakodnevni rad u servisima. Radujemo se narednom susretu!“, poručio je Haribović.

Ljudi iz struke – priče koje inspirišu

Poseban trenutak ovogodišnjeg skupa desio se upravo nakon predavanja advokata Milovana Zvijera, koji je sa učesnicima razgovarao o naslednim i pravnim izazovima vođenja porodičnog biznisa. Nakon predavanja, jedan mladi učesnik mu je prišao sa važnim pitanjem:
Kako definišemo opšte uslove poslovanja autoservisa i kako se postavlja granica odgovornosti?“

Kasnije tokom večeri, u neformalnom razgovoru, ispostavilo se da je taj serviser diplomirani inženjer sa Elektrotehničkog fakulteta u Beogradu, koji se nakon studija vratio u unutrašnjost da sa ocem razvija porodičnu radionicu.

„Strast s kojom je govorio o servisiranju vozila nije ostavljala dilemu – on jeste na pravom mestu. Njegova priča simbolično oslikava ono zbog čega MajKon postoji: da podrži ljude iz struke koji svesno biraju da ostanu, razvijaju se i unapređuju standarde“, poručuje Zvijer.


Demonstracija merenja PM čestica – precizna dijagnostika i važna poruka za struku

Na skupu MajKon Sokobanja 2025, Dušan Dimitrijević iz kompanije Marinković Hofmann održao je praktičnu demonstraciju merenja PM (partikularnih) čestica, koristeći uređaj BrainBee PMU-400.

Tokom prezentacije, prisutni su imali priliku da vide konkretna merenja na više vozila, od dizel motora sa ispravnim DPF sistemom, preko vozila sa uklonjenim filterom, pa sve do automobila kod koga je prethodno izvršen remont DPF-a.

„Na službenom vozilu koje je redovno servisirano i ima očuvan DPF sistem, mereni nivo PM čestica bio je višestruko ispod granica koje propisuje EU. Nasuprot tome, na vozilu bez DPF-a, izmereno je čak 10 miliona čestica, dok je granica 300.000. Posebno je zabrinjavajući bio slučaj vozila koje je nedavno imalo tzv. „remont DPF-a“, a rezultati su pokazali da posao nije adekvatno obavljen,“ istakao je Dimitrijević.

Naglasio je i da mnogi servisi nemaju instrumente da provere kvalitet izvršenih radova, te da je upravo zato ovakva edukacija od suštinskog značaja.

„Povratna reakcija učesnika, njihova pitanja i interesovanje pokazali su da je tema izuzetno važna i korisna. Zadovoljan sam što smo kroz realne primere uspeli da otvorimo važnu diskusiju u struci,“ dodao je.

Edukacija uz omiljenog trenera

Jedan od najiščekivanijih segmenata bila je i prezentacija Jakova Pekovića iz ECAP školskog centra, poznatog kao jednog od najcenjenijih edukatora među serviserima u Srbiji.

„Kao i uvek, veliko nam je bilo zadovoljstvo da budemo deo majstorske konferencije. Posebno ova u Sokobanji, zbog novog koncepta i odlične organizacije, bila je interesantna kako za učesnike, tako i za predavače,“ istakao je Jakov.

U saradnji sa kolegama, obrađene su teme poput dijagnostičkog pristupa problemima na vozilu, analize stvarnih parametara sa dijagnostičkog uređaja, kao i problema sa DPF sistemima.

„Interakcija sa kolegama, mogućnost praktičnog prikaza na vozilu i opuštena, konstruktivna atmosfera bili su garancija uspešne prezentacije. Nadamo se da će se i naredne konferencije razvijati u ovom smeru, jer verujemo da ovakav pristup ima višestruku korist za sve učesnike,“ dodao je.

Partneri i saradnja kao ključ napretka

Skup su podržali brojni partneri Udruženja: Marinković Hofmann, Ferdinand Bilstein/ECAP školski centar, ENEOS, Turbo Ideal, OBDII, Mann Hummel, Valvoline i drugi. Zahvaljujemo svima koji su svojim prisustvom, znanjem i posvećenošću doprineli visokom kvalitetu programa i odličnoj atmosferi.

MajKon Sokobanja još jednom je potvrdio da snažna, povezana zajednica može da podigne nivo struke i omogući serviserima prostor za rast, edukaciju i saradnju.